"Kesän ylivoimaiseksi juomasuosikiksi näyttää nousevan Hartwallin keväällä markkinoille tuoma ananaslonkero eli yhdistelmä ananasta ja giniä. ’Harvoin tulee tällaisia ilmiöitä kesän uutuustuotteista, mutta ananaslonkerosta on sellainen tähän kesään tullut. Sen suosio on ihan käsittämätöntä, sitä myydään enemmän kuin tavallista harmaata lonkeroa’, kertoo HOK-Elannon Mummotunnelin ravintolajohtaja Roope Kämppi.
Kämppi arvioi juoman suosion salaisuutena olevan se, että se on maultaan monelle tuttu, muistuttaen ananaksen makuista virvoitusjuomaa. ’Kun tuote tuli, niin me vielä mietimme, että otammeko sitä valikoimaan. Otettiin, ja menekki on yllättänyt. Kaikki haluavat maistaa sitä. Ananaslonkero on suosittu kaikenlaisten asiakkaiden keskuudessa, ei ole väliä, onko mies vai nainen, nuorempi vai vanhempi. Yleensä ihmiset haluavat testata uutuustuotteita, mutta nyt poikkeavaa on, että juomaa tilataan lisää ja lisää.’
Ananaslonkeroiden suosion on huomannut myös Noho Partnersin viihderavintoloiden liiketoimintajohtaja Paul Meli. Hän toteaa, että hedelmäinen raikkaus ja tuttu maku tekevät ananaslonkerosta hyvän kesäjuoman. ’On harvinaisempaa, että uusia breikkaavia juomia tulee. Uskon, että ananaslonkero jää suosikkijuomaksi.’"
Vilma Aholuoto, toimittaja, hs.fin 21.7.2023 artikkelissa ”’Suosio on ihan käsittämätöntä’ - Helsingin baareissa tapahtui juomavallankumous”.
|